Gå til hovedinnhold

Egendefinerte dynamiske felt

Les mer om egendefinerte dynamiske felt

Rebecca Furnes avatar
Skrevet av Rebecca Furnes
Oppdatert for over 4 måneder siden

Dynamiske felt er felt som automatisk vil bli fylt ut basert på kundeinformasjonen som du har registrert, eksempelvis bedriftsnavnet på kundekortet.

Dersom du ønsker et dynamisk felt som ikke er en av de forhåndsbestemte feltene i systemet kan du opprette ditt eget felt, ved hjelp av egendefinerte felt.

Les mer om dynamiske felt her.

Et slikt felt kan du opprette på [Innstillinger] under Salg og Egendefinerte felt.

Trykk på + Nytt egendefinert felt, fyll ut informasjonen og trykk Lagre.

Det dukker da opp en pop-up der du skriver navn på det egendefinerte feltet og du velger hvilket type felt det skal være. Dersom du ønsker kan du også skrive en kort beskrivelse av feltet.

Dersom du vil at dette feltet skal være påkrevd huker du av for Er feltet påkrevd?

Om et felt er påkrevd betyr det at feltet må bli fylt ut for å opprette salget.

Du kan lese mer om hvordan man endrer og sletter egendefinerte felt her.

💡 Tips: Det finnes flere ulike typer egendefinerte felt du kan velge mellom.

Hvor vil du finne de egendefinerte feltene?

Egendefinerte felt som du oppretter på salg kan brukes i kontrakten som dynamiske felt, feltene vil være synlig ved utsjekk av et salg og på salgskortet.

Eksempelvis om vi oppretter et egendefinert felt på salg som vi kaller Spesialvilkår.

Ved utsjekk

På salgskortet

I kontrakten

Svarte dette på spørsmålet?