Du kan opprette egendefinerte felt på kundekort, hendelser, oppgaver, kontrakter, ordrer, personer og tidsrapporter.
Uavhengig av hvilken modul du ønsker å legge de egendefinerte feltene til i, er måten du oppretter feltene helt lik.
Opprett egendefinerte felt
Trykk på [Innstillinger], deretter Egendefinerte felt under den modulen du ønsker de.
Trykk på + Nytt egendefinert felt.
Det dukker da opp en pop-up der du skriver navn på det egendefinerte feltet og du velger hvilket type felt det skal være. Dersom du ønsker kan du også skrive en kort beskrivelse av feltet.
Dersom du vil at dette feltet skal være påkrevd huker du av for Er feltet påkrevd?
Trykk på Lagre for å opprette det egendefinerte feltet.
💡 Tips: Dersom man oppretter et egendefinert felt på eksempelvis hendelser og huker av for påkrevd, betyr det at det aktuelle feltet må fylles ut før hendelsen kan opprettes.
Endre et egendefinert felt
For å endre et egendefinert felt trykker du på Blyanten på høyre siden av det aktuelle feltet. Da vil det samme pop-up vinduet som når du opprettet feltet dukke opp. Da kan du endre navnet på feltet, beskrivelsen og om feltet er påkrev.
Trykk Lagre for å lagre endringene.
Trykk Lagre for å lagre endringene.
💡 Tips: Når et felt er opprettet kan du ikke endre hvilken type felt det er. Dersom du ønsker å bytte typen på feltet må du opprette et nytt felt.
Slett et egendefinert felt
For å slette et egendefinert felt trykker du på Blyanten på høyre siden av det aktuelle feltet. Da vil det samme pop-up vinduet som når du endret feltet dukke opp. Trykk på Søppelbøtten for å slette feltet.
💡 Tips: Det finnes flere ulike egendefinerte felt du kan opprette i AIFlow. Du kan lese mer om hva de ulike typene av egendefinerte felt betyr her.