Gå til hovedinnhold

Bruk av oppgaver og arbeidsflyt

Les hvordan du kan jobbe med oppgaver, oppgaveoversikten og flere arbeidsflyter

Rebecca Furnes avatar
Skrevet av Rebecca Furnes
Oppdatert for over 4 måneder siden

Oppgaver et et fint hjelpemiddel for å få oversikt over både interne oppgaver og oppgaver knyttet direkte til en kunde eller et salg. Du kan opprette og tildele oppgaver både til deg selv og dine kollegaer.

Oppgaveoversikten finner du i menyen til venstre ved å trykke på [Oppgaver].

Egendefinert arbeidsflyt

Du kan selv opprette en arbeidsflyt for oppgavene. En arbeidsflyt lar deg definere hvilke steg oppgavene dine må gjennom, før de kan bli markert som fullført. Du kan opprette hvor mange ulike arbeidsflyter som du vil, med så mange steg som du selv ønsker.

Sett de stegene i arbeidsflyten som passer din bedrifts arbeidsrutiner og gjør det lettere for alle brukere å holde oversikt. Med denne funksjonen kan du tilpasse oppgavene til arbeidsflyten i bedriften.

💡 Tips: Dersom du oppretter flere arbeidsflyter med ulike steg vil alle være synlig i oppgaveoversikten, om du ikke filtrerer oversikten.

Filtrering av oppgaver i oppgaveoversikten

I systemet har alle brukere samme grunnleggende visning av oppgaver. For å få bedre oversikt over oppgaver som er relevante for én bestemt avdeling eller person, kan du bruke filtrering.

Eksempel: En bruker som jobber i supportavdelingen, og som vi her kaller "AIFlow", ønsker ikke å se oppgaver som tilhører salgsavdelingen. Dette kan enkelt løses ved å filtrere oppgaveoversikten på egen bruker.

Slik gjør du det:

  1. Gå til Oppgaveoversikten

  2. Trykk på tannhjulet (filter-ikonet)

  3. Under Tildelt, velg brukeren AIFlow

Oppgavevisningen vil da kun vise oppgaver som er tildelt denne brukeren, og gir en ryddigere oversikt tilpasset arbeidsrollen.

💡 Tips: Dersom du eksempelvis ønsker å se oppgaveoversikten for en hel avdeling, kan du filtrere på navnet til alle brukerne knyttet til den avdelingen.

Svarte dette på spørsmålet?