Oppgaveoversikten er en oversikt over alle oppgavene som er opprettet i ditt system. For å finne oppgavelisten trykker du på [Oppgaver], i menyen til venstre.
Filter
Trykk på Tannhjulet for å finne filtreringsmulighetene. Dersom du ønsker å filtrere ut en spesifikk del av noen av oppgavene kan du benytte deg av filter. Her kan du velge mellom forskjellige forhåndsbestemte filter.
Felt
Du kan tilpasse de ulike feltene på oppgaver slik som selv ønsker. For å velge hvilke felt du ønsker, trykker du på de tre prikkene, vedsiden av Ny oppgave. Trykk deretter på Felt.
Når du tykker på felt, vil du få opp en nedtrekksmeny. Feltene som er synlig på oppgavene vil ha en V, ved siden av seg. Dersom du ønsker å legge til eller fjerne noen av feltene fra oversikten, trykker du på det aktuelle feltet.
Det er syv forhåndsbestemte felt: status, tid rapportert, kunde, salg, ordre, tildelt bruker og frist. Dersom du ønsker flere felt i oppgaveoversikten din, kan du opprette et egendefinert felt. Det feltet vil da legge seg sammen med de andre feltene.
Dersom du har alle felt synlig, vil en oppgave se slik ut:
💡 Tips: I eksempelet ovenfor vises bare seks felt, det er for man må velge mellom å knytte en oppgave til et salg eller en ordre. Du kan ikke knytte en oppgave til begge deler.
Oversikt over tegn
Tegn | Betydning |
Klokke | Frist |
Timeglass | Tid registrert på oppgaven |
Dollartegn | Referansenummer på salg |
Boks | Referansenummer på ordre |
Lyn | Steg på oppgaven |
Person | Bruker som oppgaven er tildelt |
Dersom du ønsker flere felt i oppgaveoversikten din, kan du opprette et egendefinert felt på Oppgaver, på [Innstillinger]. Det feltet vil da legge seg samen med de andre feltene. Les her hvordan du oppretter et egendefinert felt.
Dersom man oppretter et egendefinert felt, Kommentarer, og velger at dette skal være et tekstfelt får man muligheten til å kommentere direkte på oppgaven. Når du gjør dette feltet synlig vil du se at det dukker opp under brukeren som er tildelt oppgaven.
Seksjonering
Du kan også selv bestemme hvilken seksjonering du vil ha på oppgaveoversikten. For å velge seksjonering, trykker du på de tre prikkene, vedsiden av Ny oppgave. Trykk deretter på Seksjonering.
Når du tykker på seksjonering, vil du få opp en nedtrekksmeny. Seksjoneringen som er valgt på oppgave oversikten vil ha en V, ved siden av seg. Dersom du ønsker å legge til eller fjerne noen av feltene fra oversikten, trykker du på det aktuelle feltet.
Det er seks forhåndsbestemte valg for seksjonering: status, kunde, ordre, salg, tildelt bruker og tidsfrist. Innenfor tidsfrist har du også flere alternativer. Trykk på Tidsfrist for å få velge hvilken tidsfrist du vil seksjonere etter.
Trykk på den seksjoneringen du ønsker. Dersom du seksjonerer etter status vil oppgaveoversikten din se slik ut:
Da vil statusen på oppgavene bli overskriften.
Dersom man seksjonerer etter tidsfrist - uke, vil ukeintervallet bli overskriften.
💡 Tips: Innstillingene som du setter for oppgave oversikten vil gjelde for alle brukere. Det vil si at dersom du eksempelvis fjerner et felt fra oversikten vil du også fjerne dette feltet fra dine kollegaer sin oversikt.
Slett markerte oppgaver
Du kan markere oppgaver å slette de. For å markere en eller flere oppgaver holder du inne Ctrl på tastaturet ditt og trykker på oppgaven/oppgavene du ønsker å markere.
For å slette oppgavene trykk på de tre prikkene, ved siden av + Ny oppgave, deretter Slett valgte oppgaver.