Gå til hovedinnhold

Salgsinnstillinger

Les hvordan du endrer innstillinger for salg

Rebecca Furnes avatar
Skrevet av Rebecca Furnes
Oppdatert for over 2 år siden

Det finnes egne innstillinger på kontrakt, betaling og produkt som kan settes opp slik du ønsker. Her kan du gjøre endringer for hvordan produkt skal vises i kontrakten, betalingsinnstillinger, valuta og synligheten for SKU.

Innholdsfortegnelse

For å finne salgsinnstillingene trykker du på [Innstillinger], deretter Innstillinger, som du ser under Salg.

💡 Tips: Denne siden har automatisk lagring. Når du gjør endringer på innstillingene blir de automatisk lagret når du trykker deg ut av siden.

Kontrakt

Når du oppretter et salg må du for hver gang velge en kontrakt.

Dersom du ønsker å sette en standard kontrakt, som automatisk velges ved opprettelse av salg, kan du du gjøre det under Standardkontrakt.

Trykk på Velg en kontrakt, for å få frem en nedtrekksmeny med dine opprettede kontrakter, deretter trykk på den kontrakten du ønsker å ha som standard.

Du kan også endre hvordan elementer i kontrakten vises for kunden din. Du kan velge plassering på produktoppsummeringen. Du kan velge om den vises på toppen, på bunnen eller ikke i det hele tatt.

Du kan også velge om du ønsker å vise totalprisen i oppsummeringen.

💡 Tips: Disse innstillingene vil gjelde for alle kontrakter som sendes ut.

Her er et eksempel på en kontrakt med produktoppsummeringen på toppen og som viser totalprisen.


Her er et eksempel på en kontrakt med produktoppsummeringen på bunnen og som ikke viser totalprisen.

Betaling

Betalingsinnstillingene bestemmer hvilke muligheter for betaling dine kunder har.

Du kan sette opp en standard betalingshyppighet for dine kontrakter. For å endre dette trykker du på boksen under Standard betalingshyppighet. Det vil da dukke opp en nedtrekksmeny med alternativer, trykk på hyppigheten du ønsker.

💡 Tips: Dette gjelder alle kontrakter som opprettes, men du kan enkelt endre det når du oppretter et nytt salg. Dette valget vil kun gjelde når man velger et gjentakende produkt.

Du kan sette opp hvilke valutaer som skal være tilgengelig å velge mellom når et tilbud blir opprettet. Du kan tillate ulike typer valutaer. For å legge til en ny valuta trykker du på + Ny valuta under Tilgengelige valuta å velge mellom i/ved utsjekk. Det vil da dukke opp en nedtrekksmeny med ulike valutaer, du har også muligheten til å søke etter en valuta. Trykk på den du ønsker å legge til.

💡 Tips: Valutaene som du velger her, vil være de valutaene som du kan tilegne produktene du oppretter.

Du kan også velge en standard valuta for din organisasjon. Valutaen er automatisk satt til NOK. For å endre trykk på NOK under Standard valuta under utsjekk. Det vil da dukke opp en nedtrekksmeny med to alternativ, trykk på den du ønsker å ha som standard.

💡 Tips: Det er bare mulig å velge mellom NOK og SEK som standard valuta. Når du endrer standard valuta for utsjekk, endrer du også standard valuta for systemet.

Produkt

Du kan velge å gjøre SKU synlig i produktoppsummeringen på salgskortet og ved en eksport av salgsoversikten.

SKU kan brukes for å eksempelvis identifisere produktene dine med en unik kode, men SKU vil aldri være synlig for kunden.

💡 Tips: SKU står for Stock Keeping Unit og er en form for artikkelnummer som du kan gi produktene dine.

Svarte dette på spørsmålet?