Bruk oppgaver og Kanban-tavle for å holde oversikt over alt du jobber med – enten det gjelder kunder, prosjekter, salg eller interne oppgaver som å huske å ferdigstille et dokument.
For å komme til oppgaveoversikten, trykk på [Oppgaver] i menyen.
Hvordan opprette en oppgave
Trykk på + Ny oppgave, som er den blå knappen til høyre på siden.
Opprette en oppgave – hva betyr feltene?
Tittel: Navn på oppgaven. Må fylles ut. Eksempel: Send nyhetsbrev.
Steg: Hvor i prosessen oppgaven er. Du kan lage og endre steg under:
Innstillinger → Oppgaver og arbeidsflyt
Kunde: Knytt oppgaven til en kunde, kommune eller sponsor hvis relevant.
Beskrivelse: Intern informasjon for deg og teamet ditt. Kun synlig for brukere med tilgang.
Tildelt: Hvem som er ansvarlig for oppgaven. De får varsel i AIFlow og/eller på e-post.
Dato og Frist: Sett en dato for når oppgaven skal gjøres eller være fullført.
💡 Tips: For at en bruker skal bli varslet om en tildelt eller utløpende oppgave, må denne notifikasjonen være slått på.
Tilpassbare lister
Oppgaver vises på en tavle med kolonner, for eksempel "Ikke startet", "Pågår" og "Fullført".
Du kan selv endre navn på listene slik at de passer til din arbeidsflyt – for eksempel "Planlagt", "Venter på kunde" eller "Sendt til godkjenning".
💡 Tips: Steg for oppgaver defineres i arbeidsflyten. Dette er steg som oppgavene du oppretter må igjennom før de blir fullført.
Opprett en oppgave fra et Informasjonskort
Trykk på Oppgaver i menyen på aktivitetsloggen, deretter på + Ny oppgave, som er den blå knappen til høyre på siden.
💡Tips: Her ser du oppgavene knyttet til den speisikke kunden, sponsoren, kommunene